Jak zarabiają start-upy?

Start-up

Mieć własny start-up i zarabiać miliony. Takie marzenie ma wielu młodych ludzi, którzy dopiero stawiają swoje pierwsze kroki w biznesie. Jak się jednak okazuje, monetyzacja projektu technologicznego wcale nie jest taka prosta, a większość założycieli takich firm nie zarabia na tym ani złotówki. Są jednak również przykłady firm, które zapewniły swoim założycielom ogromne bogactwo. Jak zatem zarabiają start-upy?

Środki własne i przyjaciele

Mało który start-up jest w stanie generować jakiekolwiek przychody, nie mówiąc już o zyskach, od początku swojego istnienia. W początkowej fazie rozwoju utrzymuje się on zazwyczaj z kapitału, który do firmy wnieśli właściciele – osoby prywatne, firmy i korporacje. W przypadku bardzo małych podmiotów często są one wspierane również przez pieniądze od przyjaciół i rodziny.

Taki stan rzeczy nie może się jednak utrzymywać w nieskończoność. Dotyczy to przede wszystkim branż i dziedzin życia, w których badanie oraz rozwój kosztują bardzo dużo. Mowa tutaj przede wszystkim o firmach, których działalność związana jest z nowymi technologiami, biotechnologią, czy też finansami. W takich przypadkach, młode firmy potrzebują większych zasobów finansowych, żeby dalej się rozwijać, a także zapewnić zyski swoim założycielom.

Wsparcie inwestorów

Żeby założyciele nowej firmy mogli zarobić jakiekolwiek pieniądze, konieczne jest pojawienie się zewnętrznych środków finansowych. Jednym z popularnych sposobów ich pozyskiwania jest współpraca z zewnętrznym inwestorem, który jest gotów wspomóc rozwijający się projekt.

Kto może zostać inwestorem?

korporacja,

osoba prywatna,

fundusz inwestycyjny,

akcelerator.

W przekazywanej kwocie pieniędzy najczęściej jest uwzględnione również wynagrodzenie dla właścicieli biznesu. Pozwala to zarobić pierwsze pieniądze na swoim pomyśle.

Monetyzacja biznesu

To kluczowy etap działania każdego start-upu. Samo dotarcie do tego momentu należy uznać za spore osiągnięcie, a kiedy klienci zdecydują się jeszcze wydawać pieniądze to jest to już prawdziwy sukces. Jak zatem można pozyskać prawdziwe środki finansowe od klientów?

To, w jaki sposób klienci będą płacili za nasz pomysł zależy w dużej mierze od tego, czym zajmuje się nasz start-up. W przypadku usług często stosuje się opłaty abonamentowe, w których klienci w zamian za comiesięczną wypłatę otrzymują dostęp do stworzonego narzędzia, czy też usługi. W przypadku produktów jest to najczęściej sprzedaż detaliczna lub hurtowa. Im jest ona większa, tym więcej pieniędzy zostanie w kieszeni pomysłodawców.