Jak co roku, 2 kwietnia, w Światowy Dzień Świadomości Autyzmu, Złote Tarasy przyłączą się do akcji „Polska na niebiesko”. Charakterystyczna kopuła warszawskiego centrum handlowego, tak jak inne budynki w centrum Warszawy, zostanie podświetlona na kolor niebieski, który jest motywem przewodnim kampanii oraz symbolem solidarności z osobami dotkniętymi autyzmem.
„Polska na niebiesko” to największa w kraju inicjatywa, mająca na celu uświadomienie jak największej liczbie osób, czym jest autyzm. Mówiąc głośno o autyzmie zwiększamy świadomość, a także tolerancję wśród społeczeństwa. Akcja jest częścią globalnej kampanii „Autism Speaks”, która od trzynastu lat, właśnie poprzez rozświetlanie budynków na niebiesko, rozpoczyna światowy miesiąc autyzmu. Organizacje pomagające osobom dotkniętym tą przypadłością zachęcają, aby 2 kwietnia dołączyć do akcji również ubierając się na niebiesko.
Według Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) oznaki autyzmu występują u 1 na 100 dzieci, co oznacza, że w naszym kraju może żyć nawet, 400 tysięcy osób z autyzmem.
Z wyborem akurat koloru niebieskiego wiąże się wiele teorii. Najbliższe prawdy wydaje się stwierdzenie, że jest to kolor relaksujący, uspakajający i powszechnie lubiany. Właśnie na kolor niebieski, jako swój ulubiony, wskazali 13 lat temu podopieczni fundacji Autism Speaks. Od początku, w akcji rozświetlania bierze udział wiele znanych na całym świecie budynków, m.in. Biały Dom, nowojorski Emipre State Building, Burji Khalifa w Dubaju, czy też Opera House w Sydney. W Polsce, na niebiesko, poza Złotymi Tarasami świeciły się już m.in. takie budynki jak Muzeum Narodowe, Stadion Narody, Stadion Śląski w Chorzowie, Pałac Kultury i Nauki oraz Rondo 1.