Każdego roku w Polsce przybywa kilkaset tysięcy działalności gospodarczych. Nie wszystkie jednak przetrwają. Z tego powodu otwierając nową firmę, warto pomyśleć o tym, jak dotrzeć do szerszego grona klientów i kontrahentów. Można wykorzystać w tym celu wiele różnego rodzaju działań marketingowych, jednak niektóre z nich wymagają dużych nakładów finansowych. Od jakich form promocji warto zacząć? Podpowiadamy.
Udział w targach branżowych
Otwierając nową firmę, warto pomyśleć o tym, aby pojawić się na jakimś evencie branżowym. Na takie wydarzenia najczęściej udają się jedynie te osoby, które są zainteresowane danym sektorem. Dlatego jest duża szansa, że jeżeli dobrze się zaprezentujemy, wrócimy z imprezy z kilkoma nowymi klientami, a może nawet partnerami biznesowymi. Aby jednak wyróżnić się na tle innych wystawców, dobrze jest wypożyczyć profesjonalne stoisko targowe. Usługi takie oferuje firma www.exposystemy.pl. Do wyboru mamy albo konstrukcje modułowe, albo indywidualne.
Jeżeli jednak dysponujemy niewielkim budżetem, wówczas warto zdecydować się na to pierwsze rozwiązanie, ponieważ jest ono tańsze. Odpowiednio zaprojektowane stanowisko wyposażone w ciekawe meble i sprzęty multimedialne z pewnością przyciągnie uwagę wielu gości takiego eventu. Kiedy już zainteresują się naszą ofertą, wyłącznie od nas zależy to, w jaki sposób ją przedstawimy, a także czy zdobędziemy nowego klienta.
Social media
Ze względu na to, że otwierając nową firmę, warto działać zarówno stacjonarnie jak i w sieci należy stworzyć swoją stronę internetową, a także założyć profil firmy w social mediach. Fanpage na Facebooku czy Instagramie, a ostatnio również TikToku pozwala dotrzeć do różnych grup odbiorców. Z tego powodu dobór konkretnego medium należy dopasować do naszej grupy docelowej. Warto postawić na ciekawy i spójny feed na Instagramie. Z kolei na TikToku warto nagrywać filmiki nawiązujące do obecnych trendów na tej platformie i w niebanalny sposób ulokować w nich swoje produkty lub usługi.
Firmowy blog
Kolejnym sposobem na dotarcie do klientów w przypadku nowo powstałej firmy jest założenie bloga. Jeżeli pojawiają się na nim ciekawe artykuły, zawierające odpowiednie słowa kluczowe, jest duża szansa, że na naszą stronę trafi wiele zainteresowanych konkretnymi produktami osób. Statystyki pokazują, że firmy które działają w ten sposób, mają znacznie więcej odwiedzających ich witryny internetowe, niż te, która nie prowadzą bloga. W przypadku małych przedsiębiorstw warto jednak pamiętać o stosowaniu frazy z długiego ogona, które są kilkuwyrazowe, a tym samym mniej popularne.