Coach towarzyszy swoim Klientom w realizowaniu ich celów zawodowych oraz osobistych. Jego głównym zadaniem jest zrozumienie ich aktualnej rzeczywistości. Co więcej, stwarza przestrzeń do przyglądania się jej z wielu różnych perspektyw. Następnie, wspiera swoich Klientów w poszukiwaniu nowych opcji działania. Coach dysponuje wieloma sposobami, które pozwalają być użyteczne dla swoich Klientów. Może stawiać przed nimi mocno pogłębione pytania oraz odzwierciedlać to, co ma znaczenie. Stosuje różnorodne techniki coachingowe, np. koło życia, karty coachingowe czy analizę pola sił. Sięga także po różne formy pracy, takie jak myślenie wizualne, praca z przestrzenią czy ustawienia systemowe.
Karty coachingowe – wiele możliwości
Na rynku znajdziemy wiele różnych kart coachingowych, które z powodzeniem sprawdzą się w tego typu pracy. Najczęściej wykorzystują one rysunek lub zdjęcie – są najbardziej przydatne na etapie opisu rzeczywistości oraz przynoszą wiele ciekawych skojarzeń podczas pracy z różnorodnymi opcjami. Karty te sprawdzają się zarówno w pracy w relacji indywidualnej, jak i w pracy z grupami czy zespołami. W pierwszej fazie, podczas pracy z kartami coachingowymi w zespole czy grupie, najczęściej wykorzystuje się je do budowy relacji wspólnej pracy. Później, wykorzystywane są także do wzmacniania postawy zaangażowania oraz ważności, jednocześnie przygotowując uczestników do wzajemnego wspierania się oraz wspólnego rozwiązywania problemów.
Kiery warto sięgnąć po karty coachingowe?
Karty coachingowe doskonale sprawdzą się nie tylko podczas pracy coachingowej. Równie dobrze sprawdzą się w przypadku pracy trenerskiej czy terapeutycznej, np. podczas otwierania warsztatu jako tzw. ice-breaker, kiedy grupa dopiero się poznaje. Metaforyczny obraz widoczny na kartach ułatwia uczestnikom przedstawienie się w bezpieczny oraz interesujący dla reszty grupy sposób. Takie karty działają również psychologicznie. Dzięki nim budujmy bezpieczeństwo oraz zaufanie grupowe. Karty okazują się być doskonałym rozwiązaniem również wtedy, kiedy chcemy pracować z Klientem głębiej, a także poszerzać jego perspektywę czy wyjść z impasu i pomóc w tworzeniu kreatywnych dróg. Dzięki kartom w bezpieczny sposób porozmawiamy o tym, co jest trudne dla Klienta oraz pomożemy mu zbudować nowe cele oraz odświeżyć stare.
Jakie kary coachingowe znajdziesz w sklepach?
W sklepach znajdziemy wiele różnych propozycji kart coachingowych. Wśród nich:
- Karty archetypów marki. Jest to jedno z najbardziej uniwersalnych narzędzi, które swoje zastosowanie znajduje w wielu obszarach. Tego typu karty przeznaczone są zarówno do pracy konsultingowej, trenerskiej, jak i coachingowej. Stosowane są one przede wszystkim podczas kreowania osobowości oraz roli marki w życiu konsumenta. Archetypy pomogą nam w refleksji nad rolą życiową, społeczną oraz osobistą, a co się z tym wiąże – opracowaniem spójnego planu rozwoju.
- Karty opowieści. Jest to nowatorskie oraz unikalne narzędzie storytellingowe, które służy do konstruowania opowieści. Całość stworzona jest na podstawie sprawdzonych modeli oraz struktur narracyjnych, które powtarzają się we wciągających oraz angażujących historiach. Na kartach przedstawione są najważniejsze fazy podróży Klientów oraz kilka etapów pośrednich. Mogą być one wykorzystywane zarówno w pracy zespołowej, jak i indywidualnej.
- Otwarte karty. Jest to najpopularniejsze urządzenie służące do tworzenia skutecznych oraz otwartych na współpracę zespołów. Karty pozwalają sprawdzać, czy dany kandydat płynnie dołączy do działającego już zespołu, szybko wprowadzą nowych pracowników w realia zespołu, pomogą rozładować konflikty czy wprowadzić zmiany do istniejących od długiego czasu zespołów.
Karty dostępne są także w wielu, różnych zestawach. Zobacz więcej na: https://experiencecorner.com/narzedzia_coachingowe.html