-

Technologia Goodyear '66 – historia opon w filmie Le Mans...

Goodyear ’66 – historia opon w filmie Le Mans ’66

W listopadzie na ekrany kin w całej Europie wejdzie film Le Mans ’66 nawiązujący do legendarnego pojedynku pomiędzy Fordem i Ferrari. Jednym z kluczowych elementów tej rywalizacji, rozgrywanej podczas kultowego francuskiego wyścigu wytrzymałościowego, były opony Goodyear.

Le Mans ’66 to niezwykła i oparta na faktach historia amerykańskiego wizjonera, projektanta samochodów Carrolla Shelby`ego i nieustraszonego brytyjskiego kierowcy Kena Milesa. Mężczyźni wspólnie walczyli z prawami fizyki oraz własnymi demonami, aby zbudować dla Ford Motor Company rewolucyjny samochód wyścigowy. Tym samym chcieli przełamać ówczesną dominację Enzo Ferrari podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans we Francji w 1966 roku. Ekranizacja z pewnością zadowoli żądnych emocji widzów. Odtwórcami głównych ról w filmie są nagrodzeni Oscarami Matt Damon (jako Carroll Shelby) i Christian Bale (jako Ken Miles).

Kiedy Bruce McLaren i Chris Amon odnieśli zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu Le Mans w 1966 roku, Ford nie był jedyną amerykańską firmą zaznaczającą swoją obecność na światowej scenie. Słynny czarny GT40 Mark II jechał na oponach Goodyear, choć rozpoczął wyścig na ogumieniu Firestone – wielkiego rywala Goodyear w tzw. wojnach opon.

„Zwycięstwo McLarena i Amona zapewniło Goodyear miejsce na podium i wtedy było naszym drugim z rzędu tryumfem w Le Mans” – wyjaśnia Mike Rytokoski, wiceprezes, dyrektor ds. marketingu opon osobowych Goodyear w Europie. „Goodyear jest szczególnie dumny, że odegrał tak ważną rolę w tym historycznym wydarzeniu w sportach motorowych. Cieszymy się, że możemy uhonorować to dziedzictwo kompleksową kampanią towarzyszącą filmowi Le Mans ’66”.

Wyścigi Goodyeara

W kolejnych latach Goodyear dopisał do tej listy dalsze sukcesy osiągając łącznie 14 zwycięstw w 24-godzinnym wyścigu Le Mans oraz rekordową liczbę 368. Grand Prix w Formule 1, stając się potęgą wyścigową. Do dziś ten rezultat w F1 nie został pokonany.

W sezonie 2019/20 Goodyear powrócił do międzynarodowych wyścigów samochodów sportowych w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA (WEC). W 2020 roku firma wystartuje ponownie również w Le Mans w kategorii LMP2.

„Historia 24-godzinnego wyścigu Le Mans w 1966 r. doskonale oddaje ducha pasji, osiągów i innowacji Goodyeara” – mówi Mike Rytokoski. „W tym samym duchu postanowiliśmy w tym roku ponownie zostać dostawcą opon dla Długodystansowych Mistrzostwa Świata FIA (WEC). Cieszymy się, że w przyszłym roku znów wystartujemy na Le Mans”.

Polska premiera filmu Le Mans ’66 odbędzie się 22 listopada br.

Najnowsze newsy

Złom – co warto wiedzieć o sprzedaży złomu?

Sprzedaż złomu to dość popularny sposób na dodatkowy zarobek wśród najniższej klasy społecznej, ale przede wszystkim skuteczna metoda na...

3 pomysły na elegancki schody zewnętrzne

Schody zewnętrzne to taki element domu, na który warto szczególnie zwrócić uwagę, gdyż im lepszy materiał zastosujemy, tym schody...

Jak szybko rozwiązać problem braku ogrzewania w magazynie?

Powierzchnie magazynowe w Polsce w ciągu ostatnich lat znacząco zyskały na popularności. Chodzi tu również o mniejsze magazyny, które...

Przezorny zawsze ubezpieczony, czyli jakie narzędzia wozić w bagażniku?

Podczas podróży może stać się wiele niespodziewanych rzeczy. Dobrze jest więc mieć przy sobie kilka przydatnych narzędzi, którymi naprawi...

Samochód elektryczny – jakie korzyści wynikają z jego użytkowania?

Samochody z napędem elektrycznym jeszcze do niedawna uznawane były za luksusowe i zarezerwowane tylko dla wybranych, a to wszystko...

Deski tarasowe kompozytowe – wady i zalety

Dla wielu polaków taras to najważniejsze miejsce relaksu. Dlatego też warto zadbać o jego estetykę tak, by przebywanie na...

Zobacz także

Jak firma windykacyjna może pomóc osobie zadłużonej?

Aż 72,3 proc. Polaków zapytanych, czy wiedzą w jaki...

4 błędy popełniane przy wylewaniu podłóg

Błędnie wykonana podłoga ma negatywny wpływ na komfort w...

POLECANE