Cyrkulacja płynu przez układ chłodzenia pomaga zapobiegać przegrzaniu zespołu napędowego w maszynie. Dlatego musisz monitorować ilość substancji w zbiorniku. Dodając go, należy wziąć pod uwagę, że jeśli płyn przeciw zamarzaniu miesza się bez uwzględnienia jego składu i klasy, może to prowadzić do problemów w działaniu układu chłodzenia. W związku z tym do przegrzania silnika spalinowego.
Jakie są rodzaje środków przeciw zamarzaniu
Płyny chłodzące są podzielone na dwie grupy:
– na bazie soli zwykle mają kolor zielony i niebieski;
– z kwaśną zasadą z reguły mają czerwony odcień.
Kolory czynników chłodniczych mogą się różnić, ponieważ określa je producent. Jednak producenci zwykle przypisują takie odcienie do swoich produktów, aby kupujący nie mieli trudności z ich zakupem. Kolor nie wpływa na skład i cechy, ponieważ jest to tylko barwnik.
Zobacz także: Poznaj najnowsze produkty legendarnej polskiej marki
Jakie rodzaje płynów można znaleźć w sprzedaży?
TL. Tradycyjna klasa płynu niezamarzającego, pomalowanego na niebiesko. G11 Produkty związane z tym standardem są pomalowane na zielono i niebiesko, a także na niebiesko-zielony odcień. W skład takich mineralnych środków dodaje się pierwiastki krzemianowe. Niektórzy producenci przepisują płyny tego typu na pomarańczowy i żółty. Po wejściu do układu chłodzenia substancja tworzy warstwę ochronną na wszystkich swoich wewnętrznych składnikach. Wady takich produktów obejmują niskie zużycie zasobów, które średnio nie przekracza dwóch lat. Podczas pracy warstwa ochronna pojawiająca się w układzie zaczyna się kruszyć i rozprzestrzeniać przez nią, gdy płyn krąży. Jego pozostałości stają się ścierne i zakłócają pracę CO, co prowadzi do problemów z przenoszeniem ciepła.
G12, G12 + i G12 ++. Takie czynniki chłodnicze mają kolor czerwony lub inny odcień – liliowy, różowy, fioletowy itp. Ciecze organiczne tego standardu należą do produktów karboksylanowych. Główną zaletą jest działanie lokalne. W obecności rdzy w układzie chłodzenia przeciwzamrożeniowego G12 nie pozwól, aby korozja rozprzestrzeniła się na inne elementy. Osiąga się to poprzez dodanie specjalnych dodatków do kompozycji. Średni okres użytkowania wynosi około pięciu lat, ale jeśli konsument rozcieńcza koncentrat i uzupełnia wodę destylowaną, żywotność czynnika chłodniczego jest zmniejszona do trzech lat. Główną wadą jest to, że produkt nie zapobiega powstawaniu korozji, a jedynie nie pozwala na rozprzestrzenienie się istniejącego ogniska.
Kiedy zmieszamy płyny
Jeśli zmieszane są dwa płyny, które nie odpowiadają sobie składem, wiąże się to z następującymi konsekwencjami:
W układzie chłodzenia zaczną się pojawiać osady, co doprowadzi do powstania mieszaniny. Z tego powodu środek przeciw zamarzaniu straci swoje właściwości, co pomaga zmniejszyć zasoby użytkowania. W wyniku konfliktu różnych dodatków składniki chemiczne odmawiają współpracy. Ciecz gęstnieje i tworzy mieszaninę, która nie jest w stanie normalnie krążyć w układzie chłodzenia. Z tego powodu dochodzi do zatkania i powstaje niesprawność CO jako całości, w wyniku czego silnik się przegrzewa. Gorzej będzie, jeśli cząsteczki chemiczne obecne w cieczy zaczną działać przeciwko sobie. W rezultacie będziesz musiał nie tylko zmienić czynnik chłodniczy, ale także przepłukać układ chłodzenia, czasami może dojść do awarii jego elementów.
Artykuł powstał we współpracy z https://artbor.pl