Marketing technologiczny – jak wspomoże Twój biznes?

Marketing technologiczny

Technologia coraz mocniej wpływa na wiele dziedzin życia. Swoje piętno odciska również na marketingu, który w ostatnich latach uległ poważnej zmianie. Głośno zaczyna się mówić o wzajemnym przenikaniu się marketingu i technologii z czego powstaje marketing technologiczny. Jak może on pomóc w rozwoju biznesu?

Technologie w marketingu

Według ekspertów z dziedziny reklamy, potencjał marketingu technologicznego dalej nie jest w pełni wykorzystywany. Branżowe raporty wskazują, że firmy przeznaczają na tego typu działania 22% swojego budżetu przeznaczonego na promocję. W kolejnych latach wartość ta na pewno wzroście, ponieważ na rynku pojawiają się narzędzia, które oferują ogromne możliwości.

Jak wykorzystywana jest technologia w działaniach marketingowych? Obecnie funkcjonujące na rynku firmy działają w bardzo dynamicznym otoczeniu. Rodzi to poważne wyzwania związane z usprawnieniem czasochłonnych działań polegających na analizie oczekiwań klientów, czy też obserwowaniu działań konkurencji. Technologia pozwala zaoszczędzić wiele wysiłku i czasu, które wcześniej były marnowane na takie działania.

Współpraca IT i marketingu – małżeństwo idealne?

Coraz głośniej mówi się o współpracy pomiędzy marketingiem oraz IT. Wiele firm decyduje się na połączenie obu działów, które od teraz tworzą jeden departament. Wspólnie podejmują one decyzje dotyczące wykorzystania rozwiązań technologicznych w celach promocyjnych. Decydują między innymi o:

procedurach ich wdrożenia,

sposobów wykorzystania,

prawidłowej implikacji.

Na pierwszy rzut oka taka współpraca między przedstawicielami działów marketingu oraz IT wydaje się bardzo trudna do zrealizowania. Jeśli jednak opiera się na otwartości oraz chęci wymiany doświadczeń to może ona przynieść zaskakująco duże rezultaty.

Korzyści MarTechu

Co można uzyskać dzięki współpracy działów marketingowego i IT? Najczęściej wymieniane korzyści to:

lepsze zrozumienie odbiorców,

uzyskanie wartościowych danych na temat realizowanych transakcji,

ograniczenie czasu,

obniżenie kosztów administracyjnych.

W praktyce, połączenie sił marketingowców i pracowników działów IT podnosi wydajność podejmowanych działań. Każda decyzja opiera się o dane. Jak wskazują eksperci, marketing technologiczny będzie w najbliższych latach coraz częściej wykorzystywany przez firmy na całym świecie. Racjonalnie wykorzystany potrafi zdziałać prawdziwe cuda.