-

Technologia Marketing technologiczny - jak wspomoże Twój biznes?

Marketing technologiczny – jak wspomoże Twój biznes?

Technologia coraz mocniej wpływa na wiele dziedzin życia. Swoje piętno odciska również na marketingu, który w ostatnich latach uległ poważnej zmianie. Głośno zaczyna się mówić o wzajemnym przenikaniu się marketingu i technologii z czego powstaje marketing technologiczny. Jak może on pomóc w rozwoju biznesu?

Technologie w marketingu

Według ekspertów z dziedziny reklamy, potencjał marketingu technologicznego dalej nie jest w pełni wykorzystywany. Branżowe raporty wskazują, że firmy przeznaczają na tego typu działania 22% swojego budżetu przeznaczonego na promocję. W kolejnych latach wartość ta na pewno wzroście, ponieważ na rynku pojawiają się narzędzia, które oferują ogromne możliwości.

Jak wykorzystywana jest technologia w działaniach marketingowych? Obecnie funkcjonujące na rynku firmy działają w bardzo dynamicznym otoczeniu. Rodzi to poważne wyzwania związane z usprawnieniem czasochłonnych działań polegających na analizie oczekiwań klientów, czy też obserwowaniu działań konkurencji. Technologia pozwala zaoszczędzić wiele wysiłku i czasu, które wcześniej były marnowane na takie działania.

Współpraca IT i marketingu – małżeństwo idealne?

Coraz głośniej mówi się o współpracy pomiędzy marketingiem oraz IT. Wiele firm decyduje się na połączenie obu działów, które od teraz tworzą jeden departament. Wspólnie podejmują one decyzje dotyczące wykorzystania rozwiązań technologicznych w celach promocyjnych. Decydują między innymi o:

procedurach ich wdrożenia,

sposobów wykorzystania,

prawidłowej implikacji.

Na pierwszy rzut oka taka współpraca między przedstawicielami działów marketingu oraz IT wydaje się bardzo trudna do zrealizowania. Jeśli jednak opiera się na otwartości oraz chęci wymiany doświadczeń to może ona przynieść zaskakująco duże rezultaty.

Korzyści MarTechu

Co można uzyskać dzięki współpracy działów marketingowego i IT? Najczęściej wymieniane korzyści to:

lepsze zrozumienie odbiorców,

uzyskanie wartościowych danych na temat realizowanych transakcji,

ograniczenie czasu,

obniżenie kosztów administracyjnych.

W praktyce, połączenie sił marketingowców i pracowników działów IT podnosi wydajność podejmowanych działań. Każda decyzja opiera się o dane. Jak wskazują eksperci, marketing technologiczny będzie w najbliższych latach coraz częściej wykorzystywany przez firmy na całym świecie. Racjonalnie wykorzystany potrafi zdziałać prawdziwe cuda.

Najnowsze newsy

Wyposażenie dla gastronomii – jak usprawnić prace w kuchni?

Odpowiednio dobrane wyposażenie dla gastronomii pozwala na znacznie prostsze przygotowywanie pysznych dań, które mogą zachwycić gości. Jednocześnie pozwala ono...

Odzież męska online? Dowiedz się, jak kupować, by uniknąć pomyłek

Nikt z nas nie chciałby się pomylić w kwestii zakupów ubrań online. Niestety pomyłki zdarzają się całkiem nierzadko i...

Floral print – najmodniejszy wzór sukienek na lato

Lato to czas kojarzący się z relaksem, delikatnością i naturą. Podczas gdy wiosną wszystko budzi się do życia, tak...

Koszulki męskie w modne printy – jakie się teraz nosi?

Wielu mężczyzn zapewne zadaje sobie to pytanie. Dlatego też, wychodząc naprzeciw waszym potrzebom, postanowiliśmy sprawdzić, jakie obecnie wzory są...

Bluzy męskie basic — na jakie kolory i kroje postawić?

Modne bluzy męskie typu basic to już niemal ponadczasowy rodzaj odzieży. Po czym można poznać modną bluzę męską? Z...

Ubezpieczenie dla dziecka – trzy powody, dla których warto ubezpieczyć nasze dziecko

Na samym początku tego artykułu musimy zaznaczyć, że życzymy wszystkim czytelnikom jak najlepiej. Niestety dzisiejszy, szybko zmieniający się świat...

Zobacz także

Odpowiedni montaż paneli fotowoltaicznych

Panele fotowoltaiczne stają się coraz bardziej popularne zarówno wśród...

Niewielki pokój dla rodzeństwa

Rodzeństwo w jednym pokoju to nie lada wyzwanie dla...

POLECANE