-

Technologia Marketing technologiczny - jak wspomoże Twój biznes?

Marketing technologiczny – jak wspomoże Twój biznes?

Technologia coraz mocniej wpływa na wiele dziedzin życia. Swoje piętno odciska również na marketingu, który w ostatnich latach uległ poważnej zmianie. Głośno zaczyna się mówić o wzajemnym przenikaniu się marketingu i technologii z czego powstaje marketing technologiczny. Jak może on pomóc w rozwoju biznesu?

Technologie w marketingu

Według ekspertów z dziedziny reklamy, potencjał marketingu technologicznego dalej nie jest w pełni wykorzystywany. Branżowe raporty wskazują, że firmy przeznaczają na tego typu działania 22% swojego budżetu przeznaczonego na promocję. W kolejnych latach wartość ta na pewno wzroście, ponieważ na rynku pojawiają się narzędzia, które oferują ogromne możliwości.

Jak wykorzystywana jest technologia w działaniach marketingowych? Obecnie funkcjonujące na rynku firmy działają w bardzo dynamicznym otoczeniu. Rodzi to poważne wyzwania związane z usprawnieniem czasochłonnych działań polegających na analizie oczekiwań klientów, czy też obserwowaniu działań konkurencji. Technologia pozwala zaoszczędzić wiele wysiłku i czasu, które wcześniej były marnowane na takie działania.

Współpraca IT i marketingu – małżeństwo idealne?

Coraz głośniej mówi się o współpracy pomiędzy marketingiem oraz IT. Wiele firm decyduje się na połączenie obu działów, które od teraz tworzą jeden departament. Wspólnie podejmują one decyzje dotyczące wykorzystania rozwiązań technologicznych w celach promocyjnych. Decydują między innymi o:

procedurach ich wdrożenia,

sposobów wykorzystania,

prawidłowej implikacji.

Na pierwszy rzut oka taka współpraca między przedstawicielami działów marketingu oraz IT wydaje się bardzo trudna do zrealizowania. Jeśli jednak opiera się na otwartości oraz chęci wymiany doświadczeń to może ona przynieść zaskakująco duże rezultaty.

Korzyści MarTechu

Co można uzyskać dzięki współpracy działów marketingowego i IT? Najczęściej wymieniane korzyści to:

lepsze zrozumienie odbiorców,

uzyskanie wartościowych danych na temat realizowanych transakcji,

ograniczenie czasu,

obniżenie kosztów administracyjnych.

W praktyce, połączenie sił marketingowców i pracowników działów IT podnosi wydajność podejmowanych działań. Każda decyzja opiera się o dane. Jak wskazują eksperci, marketing technologiczny będzie w najbliższych latach coraz częściej wykorzystywany przez firmy na całym świecie. Racjonalnie wykorzystany potrafi zdziałać prawdziwe cuda.

Najnowsze newsy

Szczypce silikonowe — klucz do sukcesu w kuchni

Czy kiedykolwiek zastanawialiście się, jakie narzędzia kuchenne są najważniejsze dla profesjonalnych kucharzy? Odpowiedź może Cię zaskoczyć. To nie noże,...

Gdzie sprawdzą się palety transportowe metalowe?

Palety transportowe metalowe to narzędzie, które sprawdzi się w wielu różnych sytuacjach. Trwałość, odporność na uszkodzenia i łatwość w...

Wybór zmywarki – jak znaleźć dobry salon AGD?

Zmywarka to niezastąpione urządzenie w kuchni, które ułatwia codzienne prace związane z myciem naczyń. Jeśli planujesz zakup zmywarki, istotne...

Fotowoltaika — dlaczego warto zdecydować się na jej montaż?

Fotowoltaika to temat, który w ostatnich latach zyskał ogromną popularność. Coraz więcej osób decyduje się na montaż paneli fotowoltaicznych...

Czym jest mapa geodezyjna?

Mapa geodezyjna jest jednym z najważniejszych narzędzi stosowanych w geodezji i kartografii. Stanowi ona graficzną reprezentację terenu, uwzględniającą szczegółowe...

Jak działają instalacje igłofiltrowe?

Oczyszczanie wody jest niezwykle istotne dla zapewnienia jej odpowiedniej jakości i bezpieczeństwa. Jednym z zaawansowanych rozwiązań wykorzystywanych w tym...

Zobacz także

Jakimi właściwościami charakteryzuje się folia pęcherzykowa?

Folia pęcherzykowa znajduje się na wyposażeniu sklepów, hurtowni, centrów...

Daszki ogrodzeniowe – na jaki rodzaj warto się zdecydować?

Każdy, kto lubi prace w ogrodzie lub po prostu...

POLECANE