Na pewno każdy z nas w trakcie użytkowania samochodów osobowych, dostawczych, ciężarowych bądź specjalistycznych-wojskowych zetknął się z auto serwisem, które jakość usług pozostawiała wiele do życzenia. Jest to oczywiście bardzo nieprzyjemna sytuacja, która pogarsza również bezpieczeństwo jazdy.
Na rynku funkcjonują naprawdę różne auto serwisy, posiadające specjalizację, jak serwis automatycznych skrzyń biegów, serwis układów napędowych czy silników, jak również takie, które typowo zajmują się mechaniką pojazdową. Wśród nich są oczywiście warsztaty samochodowe i serwisy autoryzowane, cieszące się renomą i zaufaniem klientów, a także niestety takie, które podchodzą nierzetelnie do świadczonych przez siebie usług. Na co zwracać uwagę podczas wybierania serwisu? Jakich błędów nie popełnić? Sporo informacji na stronie http://renz.pl/
Przeczytaj: http://www.bestnews.pl/jak-wybrac-serwis-samochodow-ciezarowych/
Wybór auto serwisu, a cena jego usług
Często do wykonania mamy bardzo specjalistyczne usługi, związane z serwisem automatycznych skrzyń biegów, serwisem silnika czy serwisem układu napędowego. Takich zadań, zwłaszcza przy pojazdach specjalnych czy samochodach ciężarowych nie podejmą się serwisy, które nie mają w tym doświadczenia. Podstawowym błędem jest więc wybór takiego, który ma najniższe bądź najwyższe ceny. Należy sobie uświadomić, że przy serwisie często cena nie idzie w parze z jakością. Zdecydowanie należy więc unikać serwisów, które zmieniają ceny w trakcie realizacji usługi.
Nieterminowość napraw
Najgorsze, co może spotkać klienta, oprócz oczywiście złej naprawy to nieterminowość. Przeciągnięcie serwisu skrzyni biegów w serwisie samochodów ciężarowych może kosztować przedsiębiorcę naprawdę dużo pieniędzy, gdyż samochód to zdecydowanie narzędzie pracy.
Kiepska diagnostyka i kiepskie części
Stosowanie nieodpowiednich części nie tylko jest oszukiwaniem klienta, ale przede wszystkim zmniejsza bezpieczeństwo podczas jazdy samochodem. Narażone więc zostaje zdrowie i życie kierowców, a także pasażerów. Klient ponosi często niemałe koszty, a i tak niedługo znów będzie musiał oddać samochód do naprawy.
Niekulturalna obsługa
Warto sobie uświadomić, że nie każdy kierowca jest fachowcem i specjalistą od mechaniki pojazdowej. Zadaniem serwisanta jest nie tylko naprawa, ale również informowanie klienta o przyczynach usterki, kosztach, metodzie naprawy, skuteczności oraz terminie oddania pojazdu do ponownego użytku. Dobra obsługa klienta jest tak samo ważna, jak sama naprawa.