Nagrania lektorskie mają bardzo szerokie zastosowanie. Są one używane również w celu przygotowania nagrań na cele reklamy – radiowej, telewizyjnej, internetowej lub puszczanej w sklepie. Jak wybrać odpowiedni głos do reklamy? Gdzie można zamówić przygotowanie nagrania?
Dobry głos do reklamy – czyli jaki?
Wybór właściwego lektora przeznaczonego do przygotowania materiału reklamowego ma kluczowe znaczenie z punktu marketingu. Wtedy, gdy głos do reklamy – https://www.powitania.pl/ będzie odpowiednio dopasowany, można uzyskać znacznie lepszy efekt, między innymi produkt będzie lepiej rozpoznawalny, a reklama skuteczniejsza.
Pomoc w doborze odpowiedniego głosu do reklamy zapewniają więc agencje marketingowe, które zajmują się przygotowywaniem materiałów reklamowych na zlecenie klienta. Mogą one zasugerować, jaki lektor będzie wtedy najlepszy.
Jakie są kryteria doboru lektora do reklamy?
Przy wyborze lektora do reklam bierze się pod uwagę między innymi jego:
-
Płeć,
-
Wiek,
-
Rozpoznawalność głosu,
-
Tembr głosu.
Oczywiście, najlepsze efekty można uzyskać, wybierając znanego lektora. Wtedy głos do reklamy jest od razu rozpoznawalny i dzięki temu może on również skuteczniej promować dany produkt czy usługę.
Można jednak uzyskać bardzo dobre efekty również wtedy, gdy wybrany zostanie mniej rozpoznawalny lektor, który odczyta treść w taki sposób, że będzie ona przyciągała uwagę potencjalnych klientów.
Gdzie szukać lektorów do reklamy?
Aby znaleźć odpowiedniego lektora do reklamy, nie trzeba wcale wychodzić z biura czy z domu. Dzisiaj można wyszukać odpowiednią osobę, korzystając z internetowych banków głosów.
Banki czy bazy głosów to rodzaj serwisów internetowych, w których można zakupić usługi lektorskie, zapewniają klientom kompleksową obsługę. Dzięki nim można łatwo dobrać odpowiedniego lektora, a następnie zamówić u niego wykonanie nagrania według dostarczonego do niego projektu.
Wybrani lektorzy mają również własne strony internetowe, gdzie przyjmują zamówienia od klientów.
Jakie są koszty wykonania nagrania lektorskiego do reklamy?
Ceny są zróżnicowane, ponieważ wpływa na nie wiele czynników, między innymi wybrany lektor, przeznaczenie reklamy, czas jej trwania.
Zwykle ceny rozpoczyna się od około 100-150 złotych za krótkie nagrania, ale średnio jest to wydatek od 300 do 500 złotych za materiał. Oczywiście, w przypadku gdy głos do reklamy ma być bardziej rozpoznawalny, koszty będą już wyższe.
Aby uzyskać więcej informacji związanych z kosztami wykonania nagrania, warto sprawdzić informacje w bazie głosów lub na stronie lektora.