Content marketing to strategia marketingowa polegająca na regularnym tworzeniu wartościowych, przydatnych i atrakcyjnych dla odbiorcy treści. Jak pokazują statystyki, to jednocześnie jeden z najchętniej stosowanych i najbardziej skutecznych sposobów na pozyskanie nowych klientów. Co warto o nim wiedzieć?
Content marketing – na czym polega?
Content marketing to całość działań prowadzonych w celu pozyskania nowych klientów, bazujących na tworzeniu dla nich ciekawych, angażujących treści. Mogą być to artykuły, podcasty, wykłady, infografiki, poradniki. Klient, który przeglądając takie pieczołowicie przygotowane materiały znajdzie interesujące go treści, na pewno będzie wracał, by skorzystać z kolejnych i jednocześnie będzie budował zaufanie do naszej marki bądź przedsiębiorstwa. Możemy się także spodziewać, że będzie takie ciekawe materiały udostępniał dalej (w serwisach takich, jak Facebook, Twitter, Instagram czy chociażby YouTube) i dzięki temu będziemy mieli możliwość zainteresowania nimi kolejnych użytkowników Internetu. Jeśli chciałbyś się więcej dowiedzieć na ten temat, to potrzebne informacje znajdziesz we wpisie: https://marketingprogress.pl/content-marketing-co-to-takiego-cechy-narzedzia-przyklady/.
Najważniejsze elementy content marketingu
Generalnie wyróżnia się pięć najważniejszych elementów content marketingu, które warunkują sukces na tym polu. Oto one:
- dobrze dobrana treść – musi być ona unikalna, ale jednocześnie atrakcyjna i przydatna dla czytelnika; musi być też remedium na jego problemy, których rozwiązania poszukuje w sieci,
- widoczność treści w sieci – to kluczowa kwestia, ponieważ potencjalny czytelnik/klient musi do niej dotrzeć, by w ogóle się z nią zapoznać; warto więc redagować owe treści zgodnie z zasadami SEO (to poprawia ich widoczność); można też postawić na intensywne promowanie ich w mediach społecznościowych,
- stałe źródło przydatnych informacji – należy pamiętać o tym, że pozycję eksperta w jakiejś dziedzinie buduje się długo; nie jest to kwestia jednego, bądź kilku materiałów udostępnionych w sieci; dlatego strategia udostępniana materiałów tekstowych i audiowizualnych powinna być dobrze przemyślana,
- subskrypcja – zadaniem content marketingu jest doprowadzenie do sprzedaży towaru bądź usługi poprzez generowanie leadów; musimy więc planować konwersję, która przyniesie nam dane osobowe niezbędne do generowania leadów; dbajmy o to, by odbiorcy subskrybowali nasze treści.