-

Aktualności Content marketing - definicja i najważniejsze elementy

Content marketing – definicja i najważniejsze elementy

Content marketing to strategia marketingowa polegająca na regularnym tworzeniu wartościowych, przydatnych i atrakcyjnych dla odbiorcy treści. Jak pokazują statystyki, to jednocześnie jeden z najchętniej stosowanych i najbardziej skutecznych sposobów na pozyskanie nowych klientów. Co warto o nim wiedzieć?

Content marketing – na czym polega?

Content marketing to całość działań prowadzonych w celu pozyskania nowych klientów, bazujących na tworzeniu dla nich ciekawych, angażujących treści. Mogą być to artykuły, podcasty, wykłady, infografiki, poradniki. Klient, który przeglądając takie pieczołowicie przygotowane materiały znajdzie interesujące go treści, na pewno będzie wracał, by skorzystać z kolejnych i jednocześnie będzie budował zaufanie do naszej marki bądź przedsiębiorstwa. Możemy się także spodziewać, że będzie takie ciekawe materiały udostępniał dalej (w serwisach takich, jak Facebook, Twitter, Instagram czy chociażby YouTube) i dzięki temu będziemy mieli możliwość zainteresowania nimi kolejnych użytkowników Internetu. Jeśli chciałbyś się więcej dowiedzieć na ten temat, to potrzebne informacje znajdziesz we wpisie: https://marketingprogress.pl/content-marketing-co-to-takiego-cechy-narzedzia-przyklady/.

Najważniejsze elementy content marketingu

Generalnie wyróżnia się pięć najważniejszych elementów content marketingu, które warunkują sukces na tym polu. Oto one:

  • dobrze dobrana treść – musi być ona unikalna, ale jednocześnie atrakcyjna i przydatna dla czytelnika; musi być też remedium na jego problemy, których rozwiązania poszukuje w sieci,
  • widoczność treści w sieci – to kluczowa kwestia, ponieważ potencjalny czytelnik/klient musi do niej dotrzeć, by w ogóle się z nią zapoznać; warto więc redagować owe treści zgodnie z zasadami SEO (to poprawia ich widoczność); można też postawić na intensywne promowanie ich w mediach społecznościowych,
  • stałe źródło przydatnych informacji – należy pamiętać o tym, że pozycję eksperta w jakiejś dziedzinie buduje się długo; nie jest to kwestia jednego, bądź kilku materiałów udostępnionych w sieci; dlatego strategia udostępniana materiałów tekstowych i audiowizualnych powinna być dobrze przemyślana,
  • subskrypcja – zadaniem content marketingu jest doprowadzenie do sprzedaży towaru bądź usługi poprzez generowanie leadów; musimy więc planować konwersję, która przyniesie nam dane osobowe niezbędne do generowania leadów; dbajmy o to, by odbiorcy subskrybowali nasze treści.

Najnowsze newsy

Koła do wózków widłowych – jak wybrać najlepsze?

Wózki widłowe wspierają pracę pracowników magazynowych, ułatwiając znacząco przechowywanie i transport w obrębie hali czy samochodu dostawczego różnego typu...

Usługi rachunkowe – na co zwrócić uwagę przy wyborze firmy?

Prowadzenie własnego biznesu wiąże się z koniecznością dopełnienia kwestii formalnych, które na przedsiębiorcę nakładają przepisy prawa. Wsparciem w codziennych...

Montaż rekuperacji – jak prawidłowo go przeprowadzić?

Montaż rekuperacji to bardzo ważny element w nowoczesnym budownictwie. Coraz częściej można spotkać taki system w domach. Warto jednak...

Konsultacje dietetyczne – dlaczego warto na nie postawić?

Konsultacje dietetyczne to bardzo ważna część układania każdego planu żywieniowego. Warto się na nich skupić z wielu ważnych powodów....

Jakie ubrania robocze kupić pracownikowi?

Zakup odpowiedniej jakości ubrań roboczych jest niezwykle istotny, zarówno dla pracowników, jak również dla pracodawców. Profesjonalne ubrania robocze nie...

Jaki głos do reklamy wybrać? Zobacz, na co patrzeć przy zleceniu nagrania!

Nagrania lektorskie mają bardzo szerokie zastosowanie. Są one używane również w celu przygotowania nagrań na cele reklamy – radiowej,...

Zobacz także

Gdzie szukać pracy? 5 sposobów na szukanie zatrudnienia

Osoby poszukujące pracy mogą spędzać dużo czasu na analizowaniu...

Jak przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej online?

Rozmowy kwalifikacyjne online są podobne do tradycyjnych, bezpośrednich rozmów,...

POLECANE