-

Aktualności Content marketing - definicja i najważniejsze elementy

Content marketing – definicja i najważniejsze elementy

Content marketing to strategia marketingowa polegająca na regularnym tworzeniu wartościowych, przydatnych i atrakcyjnych dla odbiorcy treści. Jak pokazują statystyki, to jednocześnie jeden z najchętniej stosowanych i najbardziej skutecznych sposobów na pozyskanie nowych klientów. Co warto o nim wiedzieć?

Content marketing – na czym polega?

Content marketing to całość działań prowadzonych w celu pozyskania nowych klientów, bazujących na tworzeniu dla nich ciekawych, angażujących treści. Mogą być to artykuły, podcasty, wykłady, infografiki, poradniki. Klient, który przeglądając takie pieczołowicie przygotowane materiały znajdzie interesujące go treści, na pewno będzie wracał, by skorzystać z kolejnych i jednocześnie będzie budował zaufanie do naszej marki bądź przedsiębiorstwa. Możemy się także spodziewać, że będzie takie ciekawe materiały udostępniał dalej (w serwisach takich, jak Facebook, Twitter, Instagram czy chociażby YouTube) i dzięki temu będziemy mieli możliwość zainteresowania nimi kolejnych użytkowników Internetu. Jeśli chciałbyś się więcej dowiedzieć na ten temat, to potrzebne informacje znajdziesz we wpisie: https://marketingprogress.pl/content-marketing-co-to-takiego-cechy-narzedzia-przyklady/.

Najważniejsze elementy content marketingu

Generalnie wyróżnia się pięć najważniejszych elementów content marketingu, które warunkują sukces na tym polu. Oto one:

  • dobrze dobrana treść – musi być ona unikalna, ale jednocześnie atrakcyjna i przydatna dla czytelnika; musi być też remedium na jego problemy, których rozwiązania poszukuje w sieci,
  • widoczność treści w sieci – to kluczowa kwestia, ponieważ potencjalny czytelnik/klient musi do niej dotrzeć, by w ogóle się z nią zapoznać; warto więc redagować owe treści zgodnie z zasadami SEO (to poprawia ich widoczność); można też postawić na intensywne promowanie ich w mediach społecznościowych,
  • stałe źródło przydatnych informacji – należy pamiętać o tym, że pozycję eksperta w jakiejś dziedzinie buduje się długo; nie jest to kwestia jednego, bądź kilku materiałów udostępnionych w sieci; dlatego strategia udostępniana materiałów tekstowych i audiowizualnych powinna być dobrze przemyślana,
  • subskrypcja – zadaniem content marketingu jest doprowadzenie do sprzedaży towaru bądź usługi poprzez generowanie leadów; musimy więc planować konwersję, która przyniesie nam dane osobowe niezbędne do generowania leadów; dbajmy o to, by odbiorcy subskrybowali nasze treści.

Najnowsze newsy

Czym wyróżnia się wycieraczka przemysłowa?

Niektóre zastosowania dla firm muszą znacząco różnić się od tych, które występują w domach i w ten sposób zapewnia...

Auto złom – dlaczego jest tak popularny?

Większość samochodów osobowych prędzej czy później będzie musiało zostać oddane do auto kasacji. Wynika to z wielu powodów, wśród...

Do czego służą przenośniki taśmowe spożywcze?

Przenośniki taśmowe spożywcze są konstrukcjami, które działają w pełni automatycznie. Dzięki temu zyskały uznanie firm, które stawiają na nowoczesne...

Spadek po rodzicach – jak wygląda jego dziedziczenie?

Okazuje się, że dziedziczenie po rodzicach występuje bardzo często. Dziecko ma prawo do zachowku nawet wtedy, gdy nie zostało...

Gdzie stosuje się farby termowrażliwe?

Zastosowanie farb termowrażliwych ogranicza się właściwie jedynie do przemysłu kolejowego. Warto wiedzieć, że w ich przypadku funkcje dekoracyjne to...

Blachy trapezowe – właściwości i zastosowanie

Blachy trapezowe to jedne z najpopularniejszych pokryć dachowych. Są znacznie grubsze od tradycyjnej blachodachówki. Dzięki temu są bardzo wytrzymałe...

Zobacz także

Co zdecydowanie poprawia wygodę w sypialni?

Sypialnia to zdecydowanie w domu miejsce najważniejsze, gdyż decyduje...

Ogrzewanie gazowe w domu – tańsza alternatywa dla węgla?

Polacy w swoich domach jednorodzinnych cały czas najchętniej wykorzystują...

POLECANE