-

Aktualności Content marketing - definicja i najważniejsze elementy

Content marketing – definicja i najważniejsze elementy

Content marketing to strategia marketingowa polegająca na regularnym tworzeniu wartościowych, przydatnych i atrakcyjnych dla odbiorcy treści. Jak pokazują statystyki, to jednocześnie jeden z najchętniej stosowanych i najbardziej skutecznych sposobów na pozyskanie nowych klientów. Co warto o nim wiedzieć?

Content marketing – na czym polega?

Content marketing to całość działań prowadzonych w celu pozyskania nowych klientów, bazujących na tworzeniu dla nich ciekawych, angażujących treści. Mogą być to artykuły, podcasty, wykłady, infografiki, poradniki. Klient, który przeglądając takie pieczołowicie przygotowane materiały znajdzie interesujące go treści, na pewno będzie wracał, by skorzystać z kolejnych i jednocześnie będzie budował zaufanie do naszej marki bądź przedsiębiorstwa. Możemy się także spodziewać, że będzie takie ciekawe materiały udostępniał dalej (w serwisach takich, jak Facebook, Twitter, Instagram czy chociażby YouTube) i dzięki temu będziemy mieli możliwość zainteresowania nimi kolejnych użytkowników Internetu. Jeśli chciałbyś się więcej dowiedzieć na ten temat, to potrzebne informacje znajdziesz we wpisie: https://marketingprogress.pl/content-marketing-co-to-takiego-cechy-narzedzia-przyklady/.

Najważniejsze elementy content marketingu

Generalnie wyróżnia się pięć najważniejszych elementów content marketingu, które warunkują sukces na tym polu. Oto one:

  • dobrze dobrana treść – musi być ona unikalna, ale jednocześnie atrakcyjna i przydatna dla czytelnika; musi być też remedium na jego problemy, których rozwiązania poszukuje w sieci,
  • widoczność treści w sieci – to kluczowa kwestia, ponieważ potencjalny czytelnik/klient musi do niej dotrzeć, by w ogóle się z nią zapoznać; warto więc redagować owe treści zgodnie z zasadami SEO (to poprawia ich widoczność); można też postawić na intensywne promowanie ich w mediach społecznościowych,
  • stałe źródło przydatnych informacji – należy pamiętać o tym, że pozycję eksperta w jakiejś dziedzinie buduje się długo; nie jest to kwestia jednego, bądź kilku materiałów udostępnionych w sieci; dlatego strategia udostępniana materiałów tekstowych i audiowizualnych powinna być dobrze przemyślana,
  • subskrypcja – zadaniem content marketingu jest doprowadzenie do sprzedaży towaru bądź usługi poprzez generowanie leadów; musimy więc planować konwersję, która przyniesie nam dane osobowe niezbędne do generowania leadów; dbajmy o to, by odbiorcy subskrybowali nasze treści.

Najnowsze newsy

Chcesz pójść śladami fashionistek? Noś pikowaną kurtkę damską w eleganckich stylizacjach!

Damskie kurtki typu bomberka to prawdziwy hit ostatnich sezonów. Mimo tego, że świat mody zmienia się ostatnio bardzo dynamicznie,...

Czy rozmiary odzieży męskiej eleganckiej i sportowej się różnią? Sprawdzamy

Czy zdarzyło Ci się kiedyś, że kupiłeś dwie pary spodni w jednakowym rozmiarze na metce i jedne z nich...

Rodzaje szczotek dla psa

Szczotkowanie psa to czynność, którą większość właścicieli musi wykonywać co najmniej kilka razy w tygodniu w zależności od rodzaju...

Usuwanie zaskórników – co warto wiedzieć?

Zaskórniki mogą być naprawdę uciążliwym i nieestetycznym problemem. Chociaż są one nie pozorne to sprawiają, że cera nie prezentuje...

Gdzie kupić piłkochwyty na boiska?

Dzięki odpowiednio dobranym piłkochwytom na boiska, mamy bardzo dużą możliwość kompleksowego zabezpieczenia boiska, a także ochrony okolicznych budynków, stojących...

Czy powinieneś kupić alkomat do swojego samochodu?

Alkomaty to elektroniczne urządzenie mierzące zawartość alkoholu w wydychanym powietrzu. Wiele osób uważa, że powinni zainwestować w zakup jednego...

Zobacz także

Leczenie próchnicy – na czym polega i dlaczego jest tak istotne?

Stan naszego uzębienia ma wpływ na cały nasz organizm....

Po co w domu drzwi antywłamaniowe? Sprawdzamy

Osoby, które budują dom lub dom remontują, zdecydowanie stoją...

POLECANE